Επιστολή της Ένωσης Γονέων σε Γαβρόγλου για τη συγχώνευση του 9ου με το 19ο Δημοτικό Σχολείο

Επιστολή της Ένωσης Γονέων σε Γαβρόγλου για τη συγχώνευση του 9ου με το 19ο Δημοτικό Σχολείο

Με επιστολή της η Ένωση Γονέων Δημοσίων Σχολείων του δήμου Αγρινίου προς τον Υπ. Παιδείας Κ. Γαβρόγλου ζητά την ακύρωση της απόφασης για τη συγχώνευση του 9ου με το 19ο δημοτικό σχολείο Αγρινίου. Το μόνο σίγουρο και ορατό αποτέλεσμα, που θα προκύψει από τη συγχώνευσή είναι η σταδιακή απαξίωση, υποβάθμιση και λεηλασία των κτηριακών υποδομών του 9ου δημοτικού σχολείο Αγρινίου, εκτιμά μεταξύ άλλων στην επιστολή της η Ένωση Γονέων.

Αναλυτικά η επιστολή
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε από το ΦΕΚ 2153/τ.Β’/23-6-2017 την απόφαση σας για συγχώνευση από το σχολικό έτος 2017-18 του «9oυ Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου» (7/Θ) με δυναμικό 99 μαθητές με το «19ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου» (6/Θ) με δυναμικό 73 μαθητές, σε νέα σχολική μονάδα με επωνυμία «9ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου» (12/Θ).
Αξίζει στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι η εισήγηση (αρ Απ. 7/1-12-2016) της Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Αγρινίου, στην οποία συμμετέχει και εκπρόσωπος της Ένωσης μας, όσο και η αντίστοιχη γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αγρινίου (απ. Απ. 349/5-12-2016) για το συγκεκριμένο ζήτημα ήταν αρνητική. Επιπλέον, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 9ου Δημοτικού Σχολείου εξέφρασαν αντίθετη άποψη για την συγχώνευση αυτή. Επομένως, δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα όσου αφορά στην τελική απόφαση, όπως αυτή περιγράφεται στο παραπάνω ΦΕΚ, αφού η μόνη Θετική εισήγηση συγχώνευσης ήταν εκείνη του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας κ. Κολοβού, παρακάμπτοντας την αρνητική γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αγρινίου, όπως προαναφέραμε.

Κατά την άποψή μας, συντρέχουν σοβαροί παιδαγωγικοί και πρακτικοί λόγοι που συνηγορούν στην ακύρωση της συγχώνευσης των δύο σχολείων (ουσιαστικά πρόκειται περί κατάργησης του υπάρχοντος 9ου Δ.Σ.), οι κυριότεροι από τους οποίους είναι οι εξής:
1. Το υπό κατάργηση 9ο Δ.Σ. Αγρινίου αποτελεί τμήμα σχολικού συγκροτήματος που περιλαμβάνει ακόμα το 9ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου και του 1ου Ειδικού Σχολείου Αγρινίου. Η συνύπαρξη των τριών αυτών σχολικών μονάδων εξυπηρετεί αφενός μεν την ομαλή μετάβαση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στην Α» τάξη Δημοτικού, αφετέρου δε την εφαρμογή προγράμματος συμπερίληψης μαθητών του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου στο πρόγραμμα του 9ου Δημοτικού Σχολείου με όλα τα ευνόητα παιδαγωγικά οφέλη που προκύπτουν.
2. Το 9ο Δ.Σ. διαθέτει όλες τις απαραίτητες υποδομές (αίθουσα εκδηλώσεων, χώρους άθλησης, σύγχρονο εργαστήριο Πληροφορικής) και είναι κτισμένο στην κορυφή ενός πευκόφυτου λόφου σε μια από τις ωραιότερες περιοχές της πόλης, απόλυτα εναρμονισμένο με το όραμα του μεγάλου συμπατριώτη μας ποιητή Κωστή Παλαμά, όπως αποτυπώνεται στο ποίημά του «τα σχολεία χτίστε»:
«Λιτά χτίστε τα, απλόχωρα, μεγάλα,
γερά θεμελιωμένα, από της χώρας
ακάθαρτης, πολύβοης, αρρωστιάρας
μακριά μακριά τ” ανήλιαγα σοκάκια,
τα σκολειά χτίστε !
Και τα πορτοπαράθυρα των τοίχων
περίσσια ανοίχτε, νάρχεται ο κυρ Ήλιος,
διαφεντευτής, να χύνεται, να φεύγει.
ονειρεμένο πίσω τον αρyοσέρνοντας
το φεγγάρι».
3. Αν και τα κτήρια των δυο σχολείων βρίσκονται σε κοντινές μεταξύ τους αποστάσεις, το γεωφυσικό ανάγλυφο της περιοχής θα αναγκάσει πολλούς μαθητές του υπάρχοντος 9ου Δ.Σ. να διανύουν καθημερινά μεγάλες αποστάσεις προκειμένου να μεταβούν στο κτήριο της νέας σχολικής μονάδας, με πρόσθετη επιβάρυνση για τη δωρεάν μεταφορά τους, εφόσον η κατοικία τους απέχει απόσταση μεγαλύτερη από 1200 μ., σύμφωνα με την ΚΥΑ 24001/14-6-2013.

Κύριε Υπουργέ,
το υπάρχον 9ο Δ.Σ. είναι ένα βιώσιμο σχολείο και στεγάζεται σε ένα καλοδιατηρημένο κτήριο. Το μόνο σίγουρο και ορατό αποτέλεσμα, που θα προκύψει από τη συγχώνευσή του με το 19ο Δ.Σ., είναι η σταδιακή απαξίωση, υποβάθμιση και λεηλασία των κτηριακών του υποδομών. Γι” αυτό σας καλούμε να ακυρώσετε άμεσα την άστοχη απόφαση συγχώνευσης των παραπάνω σχολικών μανάδων, που συσσωρεύει πρόσθετα προβλήματα στους μαθητές και τους γονείς της περιοχής και δυσχεραίνει την ίδια την παιδαγωγική διαδικασία.

comments powered by Disqus