Η Honda λέει «αντίο» στο ντίζελ

Η Honda λέει «αντίο» στο ντίζελ

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία εγκαταλείπει τους ρυπογόνους πετρελαιοκινητήρες και επενδύει σε υβριδικά και ηλεκτρικά μοτέρ.

Του Σπύρου Ρέκκα
Μια ακόμη τεχνολογικά προηγμένη αυτοκινητοβιομηχανία εγκαταλείπει τους ρυπογόνους και επικίνδυνους για την υγεία μας ντιζελοκινητήρες. Ο λόγος για την κραταιά Honda, την εταιρεία που είναι πρωτοπόρος ακόμη και στην ανάπτυξη των κυψελών καυσίμου -πρόκειται για συστοιχίες οι οποίες παράγουν ενέργεια από την ένωση του υδρογόνου με το οξυγόνο- που αποσύρει από την παραγωγή τους κινητήρες ντίζελ.

Η ιαπωνική φίρμα, που ακόμη δεν μπορεί να καλύψει τη ζήτηση των μοντέλων της στην ευρωπαϊκή αγορά, παρά την αύξηση της παραγωγής, ανακοίνωσε ότι η επόμενη γενιά του δημοφιλούς CR-V θα είναι το πρώτο μοντέλο της που δεν θα κινείται με κινητήρα ντίζελ. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η νέα γενιά του Civic. Η απόφασή της ήρθε μετά τη μείωση της ζήτησης εκδόσεων ντίζελ σε όλη την Ευρώπη, τους περιορισμούς που βάζουν οι κυβερνήσεις και οι τοπικοί δήμοι στη χρήση ντιζελοκίνητων οχημάτων, καθώς και εξαιτίας της αυξανόμενης ευαισθησίας των πολιτών για το περιβάλλον.

«Μέχρι το 2021, η Honda δεν θα διαθέτει πετρελαιοκίνητες εκδόσεις στην Ευρώπη», δήλωσε ανώτατο στέλεχος της μάρκας. Ολα τα νέα μοντέλα της μάρκας δεν θα είναι διαθέσιμα με κινητήρα ντίζελ. Τη θέση των ρυπογόνων μονάδων ντίζελ θα πάρουν ηλεκτρικές και υβριδικές εκδόσεις υψηλών προδιαγραφών. Η Honda ανακοίνωσε ότι έχει στόχο οι ηλεκτρικές εκδόσεις των νέων μοντέλων της να απορροφήσουν τα δύο τρίτα των συνολικών πωλήσεών της, στην Ευρώπη, μέχρι το 2025.

Ωστόσο, η ιαπωνική μάρκα εξετάζει σοβαρά και ένα ακόμη θέμα που αφορά τα υβριδικά αυτοκίνητα. Πρόσφατα, οι επιχορηγήσεις για την αγορά υβριδικών plug-in καταργήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά όσον αφορά τα υβριδικά plug-in. Η Honda θα λανσάρει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητό της το 2019, το οποίο θα αξιοποιήσει τη μελέτη Urban EV, που παρουσίασε στην έκθεση της Γενεύης το 2017.

Η παραγωγή του πετρελαιοκινητήρα 1.6 της Honda στο εργοστάσιό της στο Swindon, στο Ηνωμένο Βασίλειο, ίσως να συνεχιστεί, για να καλυφτεί η ζήτηση για το υπάρχον CR-V, στην Ινδία, στην Ταϊλάνδη και τις Φιλιππίνες. Η Toyota δήλωσε ότι θα σταματήσει να διαθέτει εκδόσεις ντίζελ στα βασικά της μοντέλα στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του έτους, αφού οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 10%. Πρόκειται να διατηρήσει το ντίζελ μόνο για τα επαγγελματικά της οχήματα και τα μεγαλύτερα SUV της. Η Toyota και η Volvo ανακοίνωσαν ότι δεν αναπτύσσουν πλέον νέους κινητήρες ντίζελ.

real.gr

comments powered by Disqus