Υβριδικό και καινοτόμο το Ford Puma

Υβριδικό και καινοτόμο το Ford Puma

Οι μηχανικοί της Ford «ζωγράφισαν» για μια ακόμη φορά. Δημιούργησαν νέα κινητήρια πρόταση με οικολογικό προφίλ, για το ολοκαίνουργιο Ford Puma, ένα αυτοκίνητο που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει και στην ελληνική αγορά.

Του Σπύρου Ρέκκα
Με γερμανική άποψη για την τεχνολογία και καταβολές από την αμερικανική κουλτούρα, το νέο μοντέλο ανεβάζει τον βαθμό δυσκολίας στην κατηγορία του. Το ενδιαφέρον εστιάζεται στην τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-Volt, η οποία αναβαθμίζει τον βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost του νέου Puma με μια ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW, που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μια αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος. Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, το ευφυές, αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει τον χρόνο και τον βαθμό φόρτισης της μπαταρίας, προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας. Το σύστημα BISG επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0 EcoBoost κινητήρα χρησιμοποιώντας παράλληλα έναν μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Ετσι, περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανίσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα, διατηρώντας έτσι ψηλά την πίεση στο τούρμπο. Το BISG επανεκκινεί τον κινητήρα σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου – όσο διαρκεί το ανοιγόκλεισμα του ματιού. Αυτό επιτρέπει στην τεχνολογία Auto Start-Stop του νέου Puma EcoBoost Hybrid να λειτουργεί σε ένα ευρύτερο φάσμα σεναρίων για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων που το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 15 χλμ./ώρα ή ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο.

comments powered by Disqus