Citroen C5 Aircross 1.6: Απόλυτη έμπνευση

Citroen C5 Aircross 1.6: Απόλυτη έμπνευση

Το γαλλικό SUV ξεχωρίζει για τον σχεδιασμό, την ασφάλεια και την οδηγική απόλαυση που προσφέρει.

Του Σπύρου Ρέκκα
Ελάχιστα SUV μπορούν να σταθούν δίπλα στα μοναδικά γερμανικά οχήματα ελευθέρου χρόνου, γιατί οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων μέχρι τώρα έχουν επιτύχει τον καλύτερο συνδυασμό όλων των στοιχείων που καθορίζουν το σύγχρονο και ασφαλές αυτοκίνητο.

Σφήνα στη γερμανική κυριαρχία μπήκε μια εμβληματική μάρκα που δημιουργήθηκε το 1919, από τον εμπνευσμένο μηχανολόγο Αντρέ-Γκιστάβ Σιτροέν. Η Citroen ακολούθησε τον σίγουρο δρόμο για να φτάσει στην επιτυχία. Αναζήτησε τις καλύτερες επιλογές για να στήσει το C5 Aircross, ένα μεσαίο SUV, που έχει ένα επιπλέον ξεχωριστό χαρακτηριστικό: την πρωτοφανή για αυτοκίνητο παραγωγής παροχή άνεσης.

Οδηγώντας για μεγάλο χρονικό διάστημα το C5 Aircross, αναζήτησα τα ερεθίσματα που προξενεί στον οδηγό το πανέμορφο γαλλικό SUV, μήκους 4,5 μ. Στο οδοιπορικό στο Ναύπλιο δοκίμασα εξαντλητικά την οδική συμπεριφορά και το επίπεδο ευζωίας που παρέχει το γαλλικό αυτοκίνητο.

Εκτίμησα την επιτυχημένη αξιοποίηση δύο τεχνολογιών ασφάλειας και άνεσης, την ανάρτηση με τα Hydraulic Progressive Cushions και τα καινοτόμα καθίσματα Advanced Comfort.

Η ανάρτηση, χάρη στα υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης, βελτιώνει την ποιότητα φιλτραρίσματος, δημιουργώντας μια εξαιρετική αίσθηση κίνησης. Τα μπροστινά καθίσματα είναι εξαιρετικά και καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στην αξιολόγηση. Η προσθήκη ειδικού αφρού, πάχους 15 χλστ., τα καθιστά ακόμα πιο μαλακά, περισσότερο ανθεκτικά, ενώ μειώνεται η «καθίζησή» τους μετά από μεγάλα διαστήματα οδήγησης. Διαθέτουν επίσης τη δυνατότητα πολλαπλών ρυθμίσεων και μασάζ. Είναι το κάτι άλλο, και όταν κάνετε δοκιμή με το γαλλικό SUV θα έχετε την ευκαιρία να εκτιμήσετε τις δυνατότητές τους.

Δεν είναι όμως μόνο η άνεση που με έχει εντυπωσιάσει. Είναι το πρώτο SUV της μάρκας στην κατηγορία με τόσο σωστή αναλογία οδηγοκεντρικής άποψης και πολυτέλειας στην έκδοση που οδήγησα. Πρόσεξα κάθε λεπτομέρεια στο ταμπλό, στον πίνακα οργάνων με τη διαμορφώσιμη ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών και τη θέση οδήγησης. Ολα αυτά τα στοιχεία δίνουν μια αίσθηση ευχαρίστησης και αυξάνουν την προσήλωση στην οδήγηση.

Το κινητήριο σύνολο δεν δέχεται κριτική. Εξελιγμένος βενζινοκινητήρας 1.600 κ.εκ. Pure Tech με 180 πρόθυμους ίππους, ροπή 25,4 χλγ. και αυτόματο κιβώτιο υψηλών προδιαγραφών. Η sport επιλογή στη ρύθμιση της λειτουργίας είναι ακόμη μία απόλαυση μόλις έρθουν οι στροφές και αυξάνεται η κλίση του δρόμου. Σχετικά οικονομικό, έκαψε 8,2 λίτρα/100χλμ. Γρήγορο, 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2’’, τελική 219 χλμ./ώρα.

Παρά το… μπούλινγκ που δέχονται οι κινητήρες ντίζελ, προτείνω το σύνολο-διαμάντι 1.5 BlueHDi 130 ίππων, αν έχετε εξοχικό μακριά από την Αθήνα. Πάντα όμως με το ΕΑΤ8. Θα ήθελα, περισσότερα μαλακά πλαστικά για να τονιστεί ο premium χαρακτήρας και μια ειδική έκδοση με όλο το πακέτο άνεσης σε χαμηλότερη τιμή.

Τιμές: Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180, EAT8, Shine 36.200 ευρώ, 1.5 BlueHDi 130 Shine 35.350 ευρώ. Η γκάμα ξεκινά από τα 22.400 ευρώ.

rael.gr

comments powered by Disqus