16/04/2021 22:47

BMW X5 xDrive45e: Επιβλητική πολυτέλεια

Τώρα που είδαμε μια μικρή ηλιαχτίδα στο τούνελ της πανδημίας, μπορούμε να προγραμματίσουμε τα μελλοντικά ταξίδια μας.

Του Σπύρου Ρέκκα
Μια εξαιρετική επιλογή για τη διαφυγή μετά από ένα χρόνο με lockdowns είναι το πιο μεγάλο σε διαστάσεις SUV της BMW, η δεύτερη γενιά της X5.

Οδήγησα και απόλαυσα την επιβλητική BMW X5 xDrive45e, που μειώνει τις ενοχές και για το περιβαλλοντικό αποτύπωμά της, καθώς αξιοποιεί την 4η γενιά των plug-in υβριδικών συστημάτων κίνησης της πολυτελούς γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Κάθισα στα πιο εξελιγμένα καθίσματα της premium μάρκας. Αξιοποίησα όλους τους αυτοματισμούς. Χειρίστηκα εύκολα τα πιο σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και το ολοκληρωμένο πρόγραμμα επικοινωνίας και συνδεσιμότητας με τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες, κατάλληλες για ηλεκτροκίνηση.

Το θηρίο μήκους 4,92 μ. είναι ένα αψεγάδιαστο τεχνολογικό εργαστήριο σε τέσσερις ρόδες. Τα 2.510 κιλά της γερμανικής κατασκευής και το πρόσθετο βάρος των επιβατών διαχειρίζονται ένας εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας 3.000 κ.εκ. TwinPower Turbo 285 ίππων με θεσπέσιο ήχο και ένας ισχυρός ηλεκτροκινητήρας 113 ίππων.

Πατώντας τέρμα το γκάζι, ένιωσα την αγωνία των 394 αλόγων να ορμήσουν μπροστά και την αίσθηση της επιτάχυνσης που προσφέρει το αεροπλάνο, αφού σε μόλις 5,6’’ έπιασε τα πρώτα 100 χλμ./ώρα.

Κάθε στιγμή βίωνα την προσπάθεια των δύο κινητήρων να διοχετεύσουν τα 60,8 χλγμ. ροπής στο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic τελευταίας γενιάς και στο ευφυές σύστημα τετρακίνησης BMW xDrive. Η ροπή μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτροκίνηση, όταν χρησιμοποιείται ο κινητήρας καύσης ή και οι δύο μονάδες κίνησης. Αυτή η τεχνική διασφαλίζει σπορ οδηγική απόλαυση στον δρόμο και ανώτερες επιδόσεις στο off-road περιορισμένης δυσκολίας.

Δοκίμασα και την ηλεκτρική αυτονομία, έκανα 70 χλμ. απολαμβάνοντας την κίνηση μηδενικών ρύπων. Μετά γκάζια και χαμόγελα… Η μέση κατανάλωση δεν κατέβηκε κάτω από τα 12 λίτρα/100 χλμ.

Δεν θα ξεχάσω την απόδοση της στάνταρ αερανάρτησης στους δύο άξονες με ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες, που σηκώνουν ακόμη πιο ψηλά την σημαία της οδηγoκεντρικής συμπεριφοράς που δημιούργησε η BMW.

Η μπαταρία υψηλής τάσης 24 kWh στο κάτω τμήμα του αμαξώματος εξασφαλίζει δύο πλεονεκτήματα, αλλά έχει και ένα μικρό μειονέκτημα. Προσφέρει τη ζητούμενη ηλεκτρική κίνηση και κατεβάζει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, αλλά «κλέβει» 150 λίτρα από τον αποθηκευτικό χώρο. Οπως διαπίστωσα, τα εναπομείναντα 500 λίτρα καλύπτουν τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Οι επιβάτες δεν έκαναν κανένα συμβιβασμό στην άνεση (μεταξόνιο 2.975 χιλ.).

Το ακριβό ηχοσύστημα είναι η τελευταία πινελιά στον ακριβό πίνακα ζωγραφικής γερμανικής αισθητικής. Αποδίδει κάθε νότα με πρωτόγνωρη πιστότητα και δεν επηρεάζεται η ποιότητα του ήχου όταν τερματίσεις την ένταση. Το αυτοκίνητο, που φτιάχτηκε για ονειρεμένα ταξίδια, είναι σαν την πανάκριβη σαμπάνια ειδικής σειράς, που την απολαμβάνεις γουλιά-γουλιά μαζί με την παρέα σου, ακούγοντας την αγαπημένη σου μουσική. Λίγοι θα τη αγοράσουν (κοστίζει 90.050 ευρώ), σε όσους όμως τα καταφέρουν θα προτείνω να γεμίσουν με βενζίνη καλής ποιότητας το ρεζερβουάρ 69 λίτρων και να πάρουν τον δρόμο για τη Θεσσαλονίκη. Τους περιμένουν οδηγικές εμπειρίες και μοναδικές στιγμές με την υπογραφή της οδηγοκεντρικής BMW.

real.gr