23/07/2021 17:53

H Ford Mustang Mach-E δεν περνά απαρατήρητη

Η Mustang Mach-E έχει πολλαπλούς ρόλους και… αρμοδιότητες. Αφενός γιατί είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Ford και αφετέρου γιατί λόγω ονόματος αποτελεί το συνδετικό κρίκο μεταξύ του παρελθόντος, του παρόντος αλλά και του μέλλοντος της μάρκας όπως αυτό θα διαμορφωθεί. Το ζητούμενο βέβαια είναι κατά πόσο και στην ηλεκτρική εποχή το όνομα Mustang μπορεί να είναι συνυφασμένο με τον σπορ χαρακτήρα, τις επιδόσεις και το fun to drive, που χαρακτηρίζει λίγο πολύ όλα τα Ford.

Καταρχήν η Mustang είναι διαθέσιμη είτε με έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς, είτε με δύο και τετρακίνηση. Από κει και πέρα και για τις δύο αυτές διατάξεις υπάρχουν διαθέσιμες δύο μπαταρίες, αυτή της στάνταρ ενεργειακής χωρητικότητας των 75,7 kWh (στάνταρ αυτονομία) και αυτής της αυξημένης με 98,8 KWh (αυξημένη αυτονομία), ενώ ανάλογα με το συνδυασμό προκύπτουν και οι ιπποδυνάμεις.

Το ωραίο εδώ είναι πως όλες σχεδόν οι εκδόσεις έχουν ενδιαφέρον, η κάθε μια για το δικό της ρόλο. Η βασική πισωκίνητη με τους 269 ίππους και την στάνταρ μπαταρία λόγω της τιμής της, αυτή με την πιο μεγάλη μπαταρία και τους 294 ίππους στους πίσω τροχούς, λόγω της αυτονομίας της που φτάνει τα 600 χιλιόμετρα, ενώ από τις δύο τετρακίνητες η top με τη μπαταρία των 98,8 kWh και τους 351 ίππους για τις επιδόσεις της.

Αισθητικά δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις μεταξύ τους, με το αλά κουπέ αμάξωμα με τα SUV στοιχεία και να δείχνει μοντέρνο και να έχει τα πάντα απαραίτητα «ηλεκτρικά» χαρακτηριστικά όπως είναι η κλειστή μάσκα, αλλά και τα αναμενόμενα στοιχεία σύνδεσης με την παράδοση της Mustang, όπως είναι τα πίσω φώτα.

Κοινή μεταξύ των εκδόσεων και η εικόνα του εσωτερικού, όπου δεσπόζει η κάθετη οθόνη των 15,5 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Ναι, δεν κάνετε λάθος: το μέγεθός της είναι ανάλογο του laptop σας, ενώ ο έλεγχος των πάντως, ειδικά μόλις περάσει ένα μικρό χρονικό διάστημα προσαρμογής είναι εύκολος και γρήγορος. Στα θετικά της όλης σχεδίασης ο φυσικός περιστροφικός διακόπτης της έντασης του ηχοσυστήματος στη βάση της.

Οι χώροι είναι ιδιαίτερα άνετοι, τα πάντα προσεγμένα, ενώ εκτός από το κλασικό πορτμπαγκάζ υπάρχει και το frunk. Έτσι ονομάζει η Ford το χώρο αποσκευών κάτω από το εμπρός καπό, που έχει χωρητικότητα 81 λίτρων και πέρα από αδιάβροχος έχει και αποστράγγιση νερών. Όπως το Mega Box στο Puma δηλαδή.

Στη διάθεσή μας για την πρώτη επαφή με τη Mustang Mach-E στη χώρα μας είχαμε την κορυφαία προς το παρόν έκδοσή της -ακολουθεί η GT που παρουσιάστηκε επίσημα στο Goodwood Festival of Speed. Την τετρακίνητη με τη μεγάλη μπαταρία και τους συνδυαστικά 351 ίππους, που δεν χρειάζεται περισσότερα από 7,0 δεύτερα για να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα.

Κάτι που επιβεβαιώνεται με το πρώτο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, καθώς η Mustang Mach-E εκτοξεύεται κυριολεκτικά προς τα εμπρός επιταχύνοντας καταιγιστικά. Και αν αυτό το περιμένει κανείς από όλα τα σύγχρονα EVs αυτό της Ford αποδεικνύεται και στη συνέχεια ιδιαίτερα καλό. Και αυτό γιατί κατορθώνει να κρύψει καλά το βάρος του που ξεπερνά τους 2,0 τόνους και να κινείται δυναμικά και εύκολα ρυθμίσιμα.

Ναι η Mustang Μach-E έχει σπορ γονίδια και αποτελεί ένα πολύ καλό δείγμα γραφής, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη του πως είναι η πρώτη προσπάθεια της Ford. Όσο για τις τιμές της η πισωκίνητη βασική έκδοση ξεκινά από τις 51.587 ευρώ με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ η top που οδηγήσαμε στην Αθηναϊκή Ριβιέρα κοστίζει από 68.712 ευρώ.