20/06/2021 6:59

Νέο Citroen E-C4 C-Cross

Το γαλλικό, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο ήρθε για να καλύψει κάθε ανάγκη του σύγχρονου οδηγού.

Του Σπύρου Ρέκκα
Δεν έβλεπα τη στιγμή που θα έμπαινα στο αυτοκίνητο για να απολαύσω τη φινέτσα και την άνεσή του. Κάθε ημέρα μόλις ξεκινούσε η σχέση μου με τον κόσμο του πρωτοποριακού φινετσάτου μοντέλου, ένιωθα άλλος άνθρωπος. Σαν κάποιος να έχει σκεφθεί τους οδηγούς που αναζητούν και την παραμικρή λεπτομέρεια στο αυτοκίνητό τους.

Το αμιγώς ηλεκτρικό Citroen Ë-C4 C-Cross είναι το ολοκαίνουργιο στολίδι της γαλλικής μάρκας. Θα το αδικήσω αν το θεωρήσω ένα ακόμη αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων, γιατί έχει στοιχεία που στερούνται ακόμη και ακριβότερα μοντέλα. Ασε που φέρνει τη γαλλική αύρα και φινέτσα. Σε μεταφέρει νοερά στη Γαλλική Ριβιέρα, εκεί όπου ο χρόνος σταμάτησε για να μην αλλοιώσει μια από τις ομορφότερες και πιο προικισμένες περιοχές του κόσμου.

Δεν φλερτάρει μόνο με το περιβάλλον και την αγωνία που έχουμε να εξασφαλίσουμε μερικές καθαρές αναπνοές, εισέρχεται και σε άλλα πεδία, ενώ μιλά στις αισθήσεις του οδηγού.

Γνωρίζοντας ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο απλές κατασκευές σε ό,τι αφορά τη μηχανολογία, έψαξα πιο βαθιά για να ανακαλύψω τη φιλοσοφία της μάρκας για την ηλεκτροκίνηση και το ευ ζην.

Συνδυάζει τα χαρακτηριστικά τριών διαφορετικών κατηγοριών. Υιοθετεί στοιχεία από τα SUV, δανείζεται τη δυναμική των coupe και αξιοποιεί την άνεση των sedan. Εχει μήκος 4,36 μ. και ύψος 1,52 μ. Η θέση οδήγησης τοποθετήθηκε ψηλά και το επίπεδο των ματιών ενός οδηγού μέσου ύψους είναι στο 1,22 μ., αυξάνοντας την ορατότητα.

Ολα τα καλά στοιχεία που προσλαμβάνουν οι επιβάτες στον τομέα της άνεσης οφείλονται στο καινοτόμο πρόγραμμα Citroen Advanced Comfort που συνεχώς εξελίσσεται. Η ανάρτηση, με τα Progressive Hydraulic Cushions και τα Advanced Comfort μπροστινά καθίσματα, δεν υπάρχει σε κανένα ανταγωνιστικό μοντέλο. Δοκίμασα σε μια διαδρομή και τα χαρακτηριστικά του πίσω καθίσματος. Απόλαυσα την άνεση, την ησυχία και την έλλειψη κραδασμών. Οι γενναιόδωροι χώροι για τα γόνατα των πίσω επιβατών φθάνουν τα 198 χιλ.

Η λειτουργία του νέου Ë-C4 C-Cross είναι απλή και εύκολη. Μόλις ενεργοποιήσεις το ηλεκτροκινητήρα, επιλέγεις από τον κομψό μοχλό ταχυτήτων μία από τις τρεις θέσεις (R, N και D). Τρεις επιλογές για το πρόγραμμα οδήγησης: Eco, Normal και Sport.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει άμεσα 136 ίππους και 26,4 χλγμ. ροπής. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7’’, στο πρόγραμμα Sport. Τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 50 kWh. Εγγύηση για 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. για το 70% της χωρητικότητά της στη φόρτιση. Με wall box οικιακό 32 A, η φόρτιση διαρκεί 7,5 ώρες σε μονοφασικό ρεύμα. Πέντε ώρες σε τριφασικό ρεύμα, με τον standard εσωτερικό φορτιστή 11 kW. Εργοστασιακή αυτονομία 350 χλμ. Κοστίζει 28.348 ευρώ με κρατική επιδότηση. Εδώ που τα λέμε, με ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν καλύπτεις τις μεταφορικές σου ανάγκες. Απαιτείται και ένα ακόμη αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα (βενζίνης είτε ντίζελ) για μακρινές αποστάσεις, εκδρομές και διακοπές.

REAL.GR