20/06/2021 6:20

Νέο Ford Explorer Plug-in Hybrid: «Θηρίο» σε όλα!

Το εντυπωσιακό SUV με τους 457 ίππους χωρά τα πάντα και είναι έτοιμο για περιπέτεια.

Του Σπύρου Ρέκκα
Από την πρώτη στιγμή που είδα το μεγαλοπρεπές Ford Explorer, μήκους 5,04 μ., εντυπωσιάστηκα. Οποιο σημείο και αν πρόσεξα, το βρήκα μεγάλο και έξω από τα δικά μου κριτήρια που αφορούν το μέτρο σε κάθε τι που έχει σχέση με τη ζωή. Η ευμεγέθης πόρτα του οδηγού άνοιξε εύκολα, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Μπήκα σε ένα χώρο που έμοιαζε με το σαλόνι μικρού σπιτιού. Μήκος, πλάτος και ύψος έξω από τα ευρωπαϊκά πρότυπα για το αυτοκίνητο. Αξιολόγησα και την επταθέσια διάταξη των καθισμάτων, που μπορεί να φιλοξενήσει την οικογένεια και την παρέα των παιδιών. Πρωτόγνωρα στοιχεία για την ευρωπαϊκή γκάμα της Ford.

Φαίνεται, όμως, ότι η πιο οδηγοκεντρική μάρκα μαζικής παραγωγής έβαλε στόχο να χτυπήσει στην καρδιά ακόμη και τις premium φίρμες που υπερηφανεύονται για τα θηριώδη SUV τους. Η προσπάθειά της δεν είναι τολμηρή, γιατί έχει τη γνώση και τη μαρτυρία εκατομμυρίων οδηγών, κυρίως από τις ΗΠΑ, που ψηφίζουν φανατικά Ford όταν βρεθούν μπροστά στο πληκτρολόγιο για να παραγγείλουν on line το νέο μεγάλο αυτοκίνητό τους.

Μόλις το μοτέρ V6 3.000 κ.εκ., ισχύος 363 ίππων, πήρε μπροστά, ένιωσα ότι βρίσκομαι σε ένα ταχύπλοο και ακούω τις δύο μηχανές του να ρουφούν με λαιμαργία τον αέρα και το καύσιμο. Μια ηχητική πανδαισία που αξίζει να τη βιώσετε στη δοκιμή στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο. Οι Αμερικανοί, όμως, δεν αρκούνται στους 363 ίππους, θέλουν κι άλλη ισχύ. Πρόσθεσαν και έναν ηλεκτρικό κινητήρα στο υβριδικό σύστημα, απόδοσης 102 ίππων. Συνδυαστική ισχύς 457 ίπποι! Στα ύψη και η ροπή (82,8 χλγμ).

Το γκάζι θέλει προσοχή στη διαχείρισή του, γιατί, όσο έμπειρος οδηγός και αν είσαι, οι 457 αμερικανικοί καθαρόαιμοι ίπποι δεν αστειεύονται. Ασε που έχεις και έναν τεράστιο όγκο να βολέψεις στους δικούς μας στενούς δρόμους. Το πώς ορμάει μπροστά μόλις πατήσεις το γκάζι, είναι η δεύτερη εμπειρία που σας καλώ να απολαύσετε στη δοκιμή στο δίκτυο. Δεν ξεκινά σαν αγωνιστικό αυτοκίνητο, αλλά σαν «άγριο άλογο» που θέλει να φύγει από το σημείο που ήταν δεμένο. Οι δέκα ταχύτητες είναι ασυγκράτητες… Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν και η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά γιατί δεν είναι εύκολο να τα βάλεις με τόσο μεγάλο «ιπποφορβείο» σε αμερικανικό μέγεθος και 2.500 κιλά βάρος.

Μόλις όμως το έμαθα, του έδωσα και κατάλαβε. Επέλεξα το Drive Mode Sport, το πλάσαρα στις στροφές, το πίεσα στις ευθείες και απόλαυσα την εξαιρετική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6’’ και τις απαγορευτικές τελικές ταχύτητες (230 χλμ./ώρα).

Το ευφυές σύστημα τετρακίνησης Intelligent All-Wheel Drive αναλύει κάθε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου δεδομένα από δεκάδες αισθητήρες. Η κατανάλωση με εκδικήθηκε. Εκαψε 10,8 λίτρα/100 χλμ. Με κανονικό ρυθμό κατέβηκε στα 8 λίτρα/100 χλμ. Η πρώτη μου επαφή ήταν ένα μάθημα για εμένα. Την επόμενη φορά θα επιχειρήσω μια μεγάλη εκδρομή. Εκτιμώ ότι η απόφαση της ομάδας του Νίκου Νοταρά να λανσάρει το Ford Exlporer είναι σωστή, γιατί έχουμε ανάγκη από εκδρομές και διακοπές μετά από τον εγκλεισμό λόγω της πανδημίας και την αναθεώρηση των προτεραιοτήτων μας. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 84.885 ευρώ, ανάλογες τιμές έχουν και οι ανταγωνιστές του.