23/07/2021 19:58

Προσιτό, αξιόπιστο και ντίζελ

Ακόμη και τώρα που οι εταιρείες μάς βομβαρδίζουν με προτάσεις για τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, όταν υπολογίσεις το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου, καταλήγεις στην επιλογή του ντίζελ, αν διανύεις πάνω από 15.000 χλμ. τον χρόνο.

Του Σπύρου Ρέκκα
Γνωρίζω τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις εκπομπές των ντιζελοκινητήρων, αλλά η τσέπη της πλειονότητας των αγοραστών δεν αντέχει για ηλεκτρικές επιλογές που ανεβάζουν κατακόρυφα το κόστος χρήσης. Ακόμη και ο Κάρλος Ταβάρες διευθύνων σύμβουλος της Stellantis δήλωσε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά.

Οδηγώντας το ανανεωμένο Citroen C3 με τον αναβαθμισμένο πετρελαιοκινητήρα 1.5 Blue HDi, χαμηλών εκπομπών ρύπων, απόδοσης 100 ίππων, απόλαυσα την κίνηση ακόμη και σε χωματόδρομους και εκτίμησα ιδιαίτερα την οικονομική λειτουργία του.

Με 4,9 λίτρα ντίζελ έκανα 100 χλμ. και τώρα που οι τιμές των καυσίμων πήραν την ανηφόρα, η γαλλική πρόταση αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Δεν είναι όμως μόνο η χαμηλή κατανάλωση που δίνει στο C3 το προβάδισμα στην πιο δημοφιλή κατηγορία των supermini. Να τονίσω το υψηλότερο επίπεδο άνεσης στη κατηγορία, τα εξαιρετικά καθίσματα Αdvanced Comfort, τους άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες, την ποιοτική κατασκευή και βέβαια το μοναδικό στυλ του αυτοκινήτου.

Δεν σας κρύβω ότι μετά από την οδήγηση τόσων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, με χαμηλό επίπεδο θορύβου, με ενόχλησε το κροτάλισμα του κινητήρα ντίζελ. Οπως συμβαίνει σε όλα τα ντίζελ, ο θόρυβος μειώνεται αισθητά μόλις ανεβεί η ταχύτητα κίνησης. Ξέχασα, όμως, τον θόρυβο όταν πήγα στο πρατήριο βενζίνης για ανεφοδιασμό. Να μην ξεχάσω και το άλλο μεγάλο δώρο των ντίζελ, την υψηλή ροπή από χαμηλά ( 25,4 χλγμ. μόλις στις 1.750 σ.α.λ.) και τη θαυματουργό της δράση ακόμη και όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε 10,4’’, τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα.

Σημαντικό πλεονέκτημα είναι και η ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία (πάνω από 350 χλμ.), που μειώνει τις επισκέψεις στο πρατήριο καυσίμων και κάνει τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να σκάνε από τη ζήλια τους. Η οδική συμπεριφορά είναι προσαρμοσμένη στην άνεση. Η σημαντικότερη παρατήρηση αφορά τις μεγάλες κλίσεις στις στροφές, κύριο χαρακτηριστικό της γαλλικής σχολής που επιμένει στην άνεση. Κοστίζει 16.750 ευρώ (Flair), με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Η γκάμα ξεκινά από τα 13.900 ευρώ (1.2 83 Flair).

real.gr