Τα καινούργια Hyundai i20, i30 και Kona N είναι πραγματικά σπορ μοντέλα

Το N είναι το γράμμα που χαρακτηρίζει τα σπορ Hyundai, η γκάμα των οποίων διευρύνθηκε. Και αυτό γιατί δίπλα στο i30 N που άνοιξε το χορό προστέθηκαν τα i20 N και Kona N.

Και τα τρία είναι πλέον διαθέσιμα και στη χώρα μας και είχαμε την ευκαιρία για μια σύντομη επαφή μαζί τους στην πίστα των Μεγάρων.

Κοινό χαρακτηριστικό τους η κλασική συνταγή που ακολουθήθηκε προκειμένου να διαφοροποιηθούν από τα αντίστοιχες πιο ταπεινές εκδόσεις και να αποκτήσουν μια πιο δυναμική εμφάνιση. Έτσι και στα τρία η μάσκα έχει διαφοροποιηθεί και έχει γίνει πιο εμφατική, ενώ ταυτόχρονα οι προφυλακτήρες είναι πιο εμφατικοί και με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα.

Φυσικά δεν λείπουν ούτε οι μεγάλες ζάντες αλλά ούτε και τα αεροδυναμικά βοηθήματα που ευτυχώς είναι ιδιαίτερα διακριτικά, ενώ η ίδια λογική έχει ακολουθηθεί και στα εσωτερικά τους.

Που έχουν σπορ καθίσματα με πολύ καλή πλευρική στήριξη ειδικά στις πιο πλούσιες εκδόσεις τους, λεπτομέρειες και στοιχεία που τονίζουν το σπορ προσανατολισμό αλλά και χαρακτηριστικά αποκλειστικά για τα μοντέλα Ν. Όπως για παράδειγμα το κόκκινο κουμπί επιλογής προγραμμάτων οδήγησης στο τιμόνι του i20 N.

Το εισαγωγικό μοντέλο της γκάμας των Ν κινείται από έναν τετρακύλινδρο turbo 1.600 κυβικών, που αποδίδει 204 ίππους και και 275 Nm. Τα οποία στη λειτουργία Overboost γίνονται 305 και βοηθούν ώστε το 0-100 χλμ./ ώρα να ολοκληρώνεται σε 6,7 δεύτερα. Από την άλλη η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ./ ώρα.

Εδώ το κιβώτιο είναι αποκλειστικά χειροκίνητο 6 σχέσεων, ενώ στην πίστα μου έκανε εντύπωση πόσο καλά στημένο είναι και πόσο εύκολα -φυσικά λόγω και των σχετικά μικρών εξωτερικών του διαστάσεων- μπορεί κανείς να το πλασάρει και να το τοποθετήσει.

Εξίσου καλό στην πίστα είναι και το ανανεωμένο i30 N, που διαφοροποιείται από τον προκάτοχό του στα σημεία, π.χ. μάσκα και πλέον διατίθεται και με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Σε συνδυασμό με το σύνολο των 280 πλέον ίππων -πάντα από 2.000 κυβικά, ενώ η στάνταρ έκδοσή του αποδίδει 250 ίππους- ενώ χαρακτηρίζεται και από μια επίπεδη καμπύλη ροπής.

Το τελευταίο είναι και ο λόγος που η Toyota τον ονομάζει Flat Power, ενώ με τη βοήθεια τόσο του Launch Control όσο και της λειτουργίας Ν Grin Shift το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 5,4 δεύτερα. Όσο για την τελική ταχύτητα φτάνει τα 250 χλμ./ ώρα.

Ο ίδιος κινητήρας και αποκλειστικά σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο κινεί το SUV της γκάμας, το αποκλειστικά προσθιοκίνητο Kona N. Που είναι γρήγορο (0-100 σε 5,4 δεύτερα, τελική ταχύτητα 240 χλμ./ ώρα) αλλά ακόμα πιο πολύ εντυπωσιάζει με τον τρόπο που η ανάρτησή του ελέγχει τις κινήσεις του αμαξώματος, περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές και εξασφαλίζει τόσο μια δυναμική οδική συμπεριφορά όσο και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Διατηρώντας ταυτόχρονα τον οικογενειακό του χαρακτήρα.

Όπως προαναφέραμε και τα τρία μοντέλα Ν της Hyundai είναι διαθέσιμα και οι τιμές τους ξεκινούν από τις 24.990 ευρώ για το i20 N, από τις 30.490 ευρώ για το i30 N (το fastback είναι 1.000 ευρώ πιο ακριβό) και από τις 42.990 ευρώ για το Kona N.

cnn.gr