20/06/2021 5:52

Το Volvo XC40 κλέβει την παράσταση με τις δυνατότητες και τις επιδόσεις του

Η πορεία της Volvo προς την ηλεκτροκίνηση είναι δεδομένη, μιας και έως το 2030 θα έχει αφήσει πίσω της τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και η γκάμα της θα απαρτίζεται πλήρως από ηλεκτρικά μοντέλα.

Στην πορεία της λοιπόν προς το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε το πρώτο της βήμα και μάλιστα πολύ νωρίς -πιο συγκεκριμένα ήταν πρωτοπόρος- ήταν τα plug-in υβριδικά της μοντέλα, που έχουν μετονομαστεί από Twin Engine σε Recharge Plug-in. Το δεύτερο στάδιο που ξεκινά τώρα είναι τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα ή BEV (Battery Electric Vehicle) με πρώτο εκπρόσωπο το XC40 Recharge.

Το οποίο όπως διαφαίνεται και από το όνομά του έχει πολλά κοινά με το επιτυχημένο εισαγωγικό SUV της μάρκας, το XC40. Με πρώτο και καλύτερο το πλαίσιο CMA (Compact Modular Architecture), ενώ από κει και πέρα οι οπτικές διαφορές εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στην κλειστή μάσκα και δευτερεύοντος σε κάποιες διαφοροποιήσεις στα φώτα και τους προφυλακτήρες.


Οι σημαντικές διαφορές βρίσκονται κάτω από το όμορφο αμάξωμα με τις ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες και δεν άλλες από τα στοιχεία του ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης. Τους δύο ηλεκτροκινητήρες, από ένας σε κάθε άξονα ώστε να εξασφαλίζεται η τετρακίνηση και από μια εξελιγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου με ενεργειακή χωρητικότητα 78 kWh, που είναι έξυπνα τοποθετημένη προκειμένου να μην «κλέβει» ζωτικό χώρο από επιβάτες και αποσκευές και καλά προστατευμένη από ένα δικό της υποπλαίσιο.

Έτσι το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 413 λίτρων, ενώ υπάρχει και ένα επιπλέον χώρος 31 λίτρων εκεί που στα άλλα XC40 βρίσκεται ο κινητήρας. Η απουσία του επέβαλε και κάποιες αλλαγές στη δομή του εμπρός μέρους του πλαισίου, η ακαμψία του οποίου ενισχύεται από την παρουσία της μπαταρίας.

Τα νούμερα που συνοδεύουν το XC40 Recharge είναι πράγματι εντυπωσιακά, ειδικά αν συνυπολογίσουμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα μικρό- μεσαίο SUV: συνδυαστική απόδοση 408 ίππων και 600 Nm, αυτονομία 400 χιλιομέτρων, 0-100 χλμ./ ώρα σε 4,9 δεύτερα και αυτό παρά το συνολικό βάρος των σχεδόν 2.200 κιλών και τελική ταχύτητα όπως σε όλα τα Volvo 180 χλμ./ ώρα.

Εξίσου εντυπωσιακά είναι όμως και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, καθώς επιταχύνει ανά πάσα στιγμή καταιγιστικά. Ταυτόχρονα έχει να επιδείξει ένα πραγματικά σπορ χαρακτήρα -εδώ βοηθά και το χαμηλό κέντρο βάρους που εξασφαλίζεται από τη θέση της μπαταρίας- και μια ανάρτηση που κατορθώνει και να ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος και να εξασφαλίζει ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης.

Τα παραπάνω δεν είναι αυτονόητα σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο και το XC40 Recharge κερδίζει εδώ αναμφίβολα πόντους προσφέροντας και fun to drive. Ταυτόχρονα προσφέρει και ένα σύστημα infotainment που βασίζεται στο λειτουργικό Android της Google, καθώς η Volvo είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που συνεργάστηκε με τον τεχνολογικό κολοσσό.

Το ΧC40 Recharge, το πρώτο και πολύ ενδιαφέρον ηλεκτρικό Volvo, είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις τις Standard και Upgrade, με τις τιμές τους να ξεκινούν από τις 58.020 και 61.988 αντίστοιχα. Επίσης διατίθενται και με ένα πακέτο επιπλέον παροχών που περιλαμβάνει 3 χρόνια δωρεάν σέρβις, 5 χρόνια εγγύηση και μικτή ασφάλεια 4 ετών. Με το πακέτο αυτό οι τιμές τους διαμορφώνονται στις 62.101 και 66.069 ευρώ, ενώ η επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» είναι σε κάθε περίπτωση 6.000 ευρώ.